mandag, september 19, 2005

NOOORM!!!

Er hva de smilende roper hver gang Norm kommer inn på Cheersbaren. De roper Fraiser når Fraiser kommer. Når jeg ankommer min Normbar roper de :"Dadida!"

Jeg har med andre ord en stampub! Og ikke hvilken som helst stampub der du løssluppent slår av en prat med bartenderen - dette er puben som har utvilket sitt eget indre liv!

På puben er det stort sett naboer som har funnet hverandre. Noen av oss bor i nærheten, noen av oss jobber i nærheten. Og alle møtes vi på relativt likt grunnlag; vi har vært der en stund, blitt tatt godt imot av bartenderen - en særdeles likandes fyr - og har på nachspillvis blitt kjent med hverandre.

Og i kveld, etter et relativt lite hyggelig møte med Xen min, gikk jeg ganske så irritert innom. Og hva skjer? Jo, jeg treffer ventiler for min irritasjon. Fikk en øl påspandert, ganske morsomt fordi det var en lang rekke av påspanderinger den den kvelden, mellom folk som rent mellommenneskelig og politisk står langt fra hverandre...(afrikaneren spanderer på amerikaneren, som spanderer på kommunisten, som spanderer på kapitalisten, som spanderer på sosialisten osvosv) og selv kom jeg sist inn i rekka som hadde vart en stund.

Og så er det noe med denne gjengen da... noe så befriende å kunne komme inn dit og spy ut av seg det en har behov for å få ventilert ut. Selvsagt sier jeg at dette er min irritasjon - du er min ventil akkurat nå! Jeg håper og nekter å la være å tro på at han kommer til å skikke seg vel etterhvert.
Alle av dem er jo venner nok til å gi meg det jeg trenger akkurat der og da - kun et øre. Og tilbakemeldinger om at jeg ikke er helt koko

Fine puben min! Fine Fru M som tok meg inn i sitt eget lille drama - med bartenderen på bar Y, bartenderen på bar X som også er kompis med bartenderen på bar Y, og som du liker litt mer, og jo, han er søtest ;-)... takk for avsporing i forhold til min lille bolle av viktigheter. Alle er hovedpersoner i filmen om seg selv!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fru M takker for en fin kveld i går! Det er bra å ventilere litt innimellom... Jeg er er en kløpper med kompelemanger... eller ikke, der mistet jeg vist bartender Y for å si det sånn!!! Vi skulle nok ha laget en norsk Cheers serie, det er nok av morsomheter, tragedier og dramaer på denne pubben! Da er det ikke bare oss to det er snakk om for å si det sånn!

5:11 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script