mandag, september 19, 2005

Hærsens bilhelvete

I et anfall av spontanitet, jeg har ganske mange slike anfall, kjøpte jeg meg en nydelig og pent brukt bil. Nydelig farve, passe størrelse for en dame som meg. Den hadde gått forsvinnende lite også, så i praksis en nesten ny bil. Og så billig den var da!

Men nei, billig har den ikke vært så langt. Årsavgift, Nafmedlemsskap, forsikring, verkstedregninger, verkstedregninger, EUkontroll, verkstedregninger og nå til slutt i forrige uke, Verksted-regning!

Jeg lånte bort bilen til et par kompiser. Da jeg skulle starte den dagen etter lånet, så startet den ikke! Jeg ringte selvsagt først til sjåføren, som mente bilen hadde gått som ei klokke kvelden i forveien.
Oki, litt klokere. Ringer NAF som kommer innen en time... og da starter sannerlig bilen helt av seg selv! Skulle tro bilen hadde tanker - og at han liker denne NAF-mannen!

NAF-mannen sjekker batteriet og forteller at det sannsynligvis er fordeleren eller noe sånt. La det være klart; Dadida kan kjøre bil, og der stopper kunnskapen. Så jeg ringer mitt verksted, de gir meg time. Skal til å kjøre bilen opp den dagen jeg har time, men nei, da vil den ikke starte igjen. Humørsyk denne bilen!

NAF-mannen må komme igjen - får start på bilen, og den fraktes til verkstedet. Regninga ble stor, for det var annet småtteri å reparere også. Merkelig det der. Du leverer bil på verksted med beskjed om å fixe en ting, og de "finner" hauger av andre ting de mare må reparere...

Det er forøvrig god sørvis der, de er raske og meget hyggelige. Da regningen ble presentert får jeg vite at det slett ikke var omfordeleren, det var starteren. Men en starter koster omtrent like mye som omfordeler. -Flott, tenker jeg. Nå burde denne bilen gå en stund igjen før jeg må punge ut med enda mer...

Men tror du historien slutter her? NEI for bilen starter ikke nå heller den, dvs, den starter annenhver gang jeg prøver omtrent! Så da var det nok omfordeleren likkavel!!! Makan!
Reperasjonene på denne hærsens bilen har pokker meg ta vært like dyre som bilen kosta ved kjøp!
free hit counter script