mandag, desember 18, 2006

Du er hva du spiser

Hm, litt sånn undelig, vi snakker TV3.
Enkelte folk, av den kulturelle kapitalen på norsk venstreside har faktisk fått finansiert å sitte og se på TV3 for å finne ut hva proletariatet er laga av... og proletariatet ser på TV3 har jeg forstått.

Vel, her ser vi på TV3. Og "du er hva du spiser".

Egentlig et program som egner seg for 70tallets folkeopplysningssjanger.
Det kommer en dame inn i hjemmet ditt, saumfarer kostholdet ditt siste uke, setter det ut til skam og advarsel, gir deg alternative matmuligheter og et treningsprogram.

Jeg mener, helt seriøst, at du er hva du spiser. Har selv hatt mine tjukkasperioder, og lurte meg selv til å tro at jeg la på meg bare jeg så på en sjokolade. Men nei, summen av hva du spiser i løpet av en uke har alt å si.

Men hva fader skjer, når jeg ser på dette og andre programmer om feitaser og mat,...Jeg blir sulten! Og jeg må spise. Og så kommer reklamen, og hva skjer i reklamen? Jp, det er mat og drikke som er pakka så godt inn at du blir enda mere sulten.

Hvorfor skal vi spise? Jo, vi skal spise for å smøre maskineriet, for å overleve. Men hva slags fucking verden har vi fått her i vesten? Jo, en verden som skal friste oss såpass at mat handler om estetikk og design, og det er fader meg mer reklame for lekker mat enn det er for lekre klær.... Og er det rart vi blir feite?
free hit counter script