søndag, juni 11, 2006

Baderegnestykke

Vervenbukta:
+ lett å finne parkering
+ etterhvert god bussforbindelse
+ bra festested St.hansaften
+ sand, noe tang, men lett å styre unna
+ badeflåte
- sola står aldri rett forann deg
- vollakarer
- trangt om plassen, ugunstig å campe i strandkanten

Huk:
+ utmerka bussforbinnelse løkka-huk
- ofte vanskelig å parkere
- betaling for parkering
- tang, skjell, undervannssteiner og fjell = opprispa knær og føtter
+ Sult!
+ bra å sitte på sanda
+ sola står helt korrekt ifht strand, helling og vann
- karer med rosa banderas

Buss kontra bil, to personer til stranda
Verven:
Gratis parkering, men kø på Mosseveien
Buss x20x2 = 80 kroner
Huk:
Parkering 7 kr pr time, 4 timer 28 kroner
Buss x20x2 = 80 kroner

Strand kontra park
Strand:
- Masete unger
- Tiltak å reise langt
+ Avkjølende å bade
+ Penere brunfarge

Park:
- Masete unger
- Overdose av andres grillukt
- Trangt om plassen
- Heteslag
+ Rask vei hjem

Neste helg
Paradisbukta

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Meget bra jobb!
Men jeg trenger også å vite hvor det er varmest vann.

Hilsen han-som-ikke-bader-i-vann-under-25-grader

12:37 a.m.  
Blogger Dadida said...

Vel, da anbefaler jeg barnebassenget på Tøyenbadet ;)

11:08 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Og når du har lovet bading til andre, så er du berre busy dame som må på møte isteden....

12:22 a.m.  
Anonymous Anonym said...

det jeg ikke skjønner er hva man skal med så helvetes mye sol. I andre land slår man opp parasollen når sola skinner sterkt, det syns jeg er fint.

Og hvorfor blir brunfargen forresten bedre på stranda?

11:43 a.m.  
Blogger meeeh said...

Wuuut?

Alle veit da at Ingierstrand bad er å foretrekke framfor Vervenbukta. Ikke er det mye lenger heller - etpar min. ekstra med bil bare!

Men: go west, go west! Hvalstrand bad? Kalvøya? Holmenskjæret? Perler alle tre...

5:03 p.m.  
Blogger Dadida said...

Mani; pen og pen... for mange av oss nordboere blir den mer rød enn brun da...
Men det er vel kanskje noe med vår oppfattelse av pen bunfarge; vi er et folkeslag som liger det ekte. Fjelluft, små hytter uten innlagt vann, romantiserte fortellinger om de harde tidene før, under og etter krigen...

Studenten:
Jeg er fremdeles uenig i østsida av Oslo. Sola står rett i ryggen på Ingjerdstrand. Og det er desverre innslag av wannabe-vestkant der.

Det er realt urettferdig dette med øst/vest. Utsikten fra vest mot øst er bedre - sett fra frognersetern/sas-hotellet kontra ekeberg/plaza.

11:12 p.m.  
Anonymous Anonym said...

snakk for deg selv - jeg blir brun jeg :-) Og når tok du meg for å være tilhenger av fjell og hytte? Jeg vil ha by og eksos jeg...

1:12 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script