onsdag, desember 27, 2006

Rom jul

Hm, første som kan fortelle hvorav ordet romjul kommer fra... og om det har noe med romerne å gjøre eller hva det har med å gjøre, får min oppriktige glede.

Selveste julehelgen er over. Det er nå sånn hver jul da.

Men noe helt annet er menn! De skjer utenom og innimellom jul også de.

Det var en gang en mann. Dvs, han var ikke mann den gangen, han var en kar. (vanskelig definisjon, men for 9 år siden, ja, det er lenge).

Forrige dagen gjorde han en liten rydding i livet sitt, slik Dadida forstår det.
I ryddingen, har han meldt, dukket det opp bilder fra en sommer. En sommer for ni-ti år siden. Her var en dame, og han finner lett nummeret hennes og tekster henne.

Han sender først en søt liten melding av typen, Det var sommern 97. Jeg satt og rydda her, og der var du. Jeg har tenkt mye på deg. Nå lurer jeg svært på hvordan du har det. Klem.

Full forvirring. Sommern 97... lenge siden... mange sommere før og etter... Kan det være... Så sjekke opp nr pr 1881. Ingen oppført. Lure lure... Til slutt spørre... (au, en pinlig sms) Er det frekkt av meg, etter en så fin melding å spørre hvem...

Fint svar, navn tilkjennegjort. Ilinger i magen når mistanken ble bekreftet.

Veldig merkelig assa, hvordan følelser kan blusse opp igjen. Det var ikke noe mer enn ren platonisk lettfattelig flørt. Aldri noe fysisk. Men en sånn underlig følelse av at her er tid og sted så vanvittig feil. Her er det ikke mulig at noe som helst skal kunne skje. En vakker dag kan vi kanskje...
Men en bevisthet over at "en vakker dag" bare er en frase en trøster seg med.

Og så tikker denne meldingen inn, en dag det var minst uventet.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Blogger Thor Jarle said...

Det er utrolig rart hvordan slike ting blusser opp. Jeg er en slik mann som liker å sjekke hva som har skjedd med gamle venner. Noen er hyggelige tilbake, mens andre er lunkne. Noen tror at du er desperat, mens andre tror ikke det. Jeg synes det er trivelig når man kan ringes og snakke litt om hva som har skjedd siden sist, kanskje en øl på byen, og så se hva som skjer etter det.

7:41 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script