mandag, januar 16, 2006

To uker holdt han!

Nøyaktig to uker.
Det er vel snittet på røykeslutterne også. Du veit, du sitter der to uker før nyttårsaften, ser de årlige kampanjene for røykeslutt, tidvis så skumle at du blir skremt til vettet. Men så er det sånn at du kan ikke skremme folk til vettet, du kan skremme dem fra vettet.
S2 ble ikke skremt til vettet. Han fant det ut helt på egen hånd. Han skulle gå avholds fra og med 1. januar. Han skyldte delvis på lommeboka og delvis på en eller annen ide om at avholds er bra.
Ikke noe å si på det siste.
Men.. S2 har i det siste hatt et bredt sosialt liv kretset rundt alkoholens gleder og flauser. De har blitt en del av hans omgang i livet.
S2 er en beskjeden fyr, han er, etter hva jeg har hørt, en sprudlende og pratsom nettsnakker, men i real life er han den som sitter og ser søt ut når alle oss andre sier prateprate. Men alkoholen er jo et bedøvelsesmiddel som bedøver blant annet sjeanse, så full er han rene pratmakeren!
Jeg innrømmer et visst påtrykk fra eget hold, og jeg vet vi er flere som prøvde å lokke han ut på syndens vei.
Lørdag lykkes vi! Både jeg og de han traff tidligere på kvelden sa rett ut at han ikke fikk være med om han ikke selv også drakk.
Han var ikke vond å be! Da jeg traff han, hellte han innpå rødvin som om det var saft.
Jeg merket ikke helt hvor glad han ble av beruselsen før jeg sa noe morsomt, hvorpå S2 fniser med stor kraft, og i retning ølen sin så ølen igjen sprutet utover bordet og oss!
Velkommen tilbake S2!
;-)

13 Comments:

Blogger Thorongil said...

Måtte jo begynne å drikke igjen, når vennene mine seier at dei nekter å treffe meg om eg ikkje drikker. Og dette kaller eg venner.....

7:24 p.m.  
Blogger Dadida said...

Jepp.Venner er de som tør å si fra både om fint og negativt!
Du er gørr kjedelig når du er edru på byen!

7:24 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Så du syns eg er gørr kjedelig altså?

7:29 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Syns uansett at eg ikkje snakker så mykje meir i fylla. Blir jo full og berre stirrer tomt ut i luften jo,
som eg gjer når eg er edru og...

7:31 p.m.  
Blogger Dadida said...

Hehe, nå sa du selv at du var kjedelig!
Men seriøst; du er stille og så veit vi at det foregår tanker i hue ditt, og benekt det så mye du vil; du prater i fylla!

8:13 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Det foregår da aldri tanker i huet mitt!

10:33 a.m.  
Blogger Dadida said...

Det er meget mulig S2... men skravla går og da er vi fornøyd vi!

10:41 a.m.  
Blogger Thorongil said...

jada, jada, du hevder så...
Eg får vel heller begynne å drike kvar dag då, så kanskje det blr hyggelig å henge med meg.

10:01 a.m.  
Blogger Anna said...

bitter, s2, for at vi jentene gjør andre ting enn å henge med deg ;)

10:59 a.m.  
Blogger Thorongil said...

Jah!
Det veit du at eg er....

3:18 p.m.  
Blogger Dadida said...

Så sitt der da din sopp, aleine og bitter!
Men slutt å klage på oss pikene som har innholdsrike(les alkoholiserte) liv!

3:06 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Ok, skal la dokkar vere i fred eg....

4:17 p.m.  
Blogger Dadida said...

Martyr!

9:32 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script