tirsdag, juli 04, 2006

Min kriminelle datter

Og rett før vi skal reise, blir damebarnet forstyrtet fordi hun ikke har penger. For damebarnet vil jo også kjøpe is og gotterier selv må skjønne.
Jeg forteller rolig at mamma skal gi henne penger, hvorpå damebarnet kommer på sparebøssa! Kan hun få nøkkelen?
Men den har jo banken, sier jeg - for jeg har selvsagt fortalt henne hvordan dette fungerer. Man legger pengene i bøssa, og når den er full går vi til banken med den, og setter pengene, tenk uten å ha sett dem inn i banken.
Dette skjønner damebarnet svært dårlig akkurat nå, og oppvakt som hun er - jeg mener; tanta hennes går under navnet FruToska, så ber hun om en kniv.
Det tar ikke mer enn 5 minutter før 5 år gammelt damebarn fornøyd har brutt seg inn i hvelvet bruker skjørtet til å bære fortjenesten med.
Og da kan vi dra på feirie!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg lærte meg tidlig knivtrikset jeg og, men jeg var så slem at jeg forgrep meg på lillesøster sin gris ... Beklager, Vigdis!

11:29 p.m.  
Blogger Brage said...

Føler du ikke at du neglisjerer ditt ansvar som oppdrager her, Dadida?

Som straff syns jeg du skal pløye deg gjennom sommer-quizen min: http://tumleplassen.blogspot.com/2006/07/meta.html

2:44 a.m.  
Blogger Dadida said...

Tiram: Fy! Fy! Som straff; ligg i fire timer under fillerya og syng Bæbælillelam.
Brage:
Jeg mener da definitivt at det er helt ok at damen protesterer på idiotiet bak å legge penger inn i en boks, for deretter å gi de til banken...
Men testen...Auauau! 6 av 20 rette.

1:38 p.m.  
Anonymous Anonym said...

*tusler hjem med bøyd nakke for å finne ei fillerye*

4:21 p.m.  
Blogger Fjeldstad said...

Sparegris er jo ikke til får å få penger til bankkapitalen men for å lære unger hvordan man stjeler penger av søsken. Så da får det blir litt ros til tiram også....

4:31 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Takker, Jokke:D Du har redda dagen min -- jeg slutta å synge etter bare to timer.

10:03 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script