lørdag, april 29, 2006

Stakars Netcom-Siri

Gang etter gang, eller i hvertfall sånn i ny og ne så får Netcom problemer med nettet sitt. Fredagen var sånn. "Alle" Netcoms kunder mista tilgangen til å ringe.
Og Netcom-Siri måtte ut og beklage og si at de kanskje villle vurdere å gi Netcom-kundene erstatning.
Ja, krisen var maksimal disse timene på fredag, Norge sto stille!
-Uten bilen stopper Norge, het en kampanje en gang. 2006: -Uten mobiltelefon stopper Norge!

For fem år siden kunne en henslengt og filosofisk betrakte det hele som lettere absurd at mobilen tok så mye plass at en ikke klarte seg uten. Nå får Netcoms nedetid til og med skylda for boligløshet!

Selv er jeg Netcombruker. Har gått på en skikkelig lur deal med billig telefon og binding i et år. Men jeg mista ikke nettet, så jeg klarer ikke helt å bry meg. Jeg både fikk og tok telefoner hele fredagen, og ikke var mitt telefonbehov overveldende stort heller.

Når det er sagt, så er det irriterende at du sitter der med en telefon i hånda som ikke vil gjøre som du sier. Og her kommer min Netcom-historie:
Det var tidligere denne uka, at jeg ikke fikk ringt. Jeg kunne motta samtaler, men telefonen var sperret for utgående samtaler.
Første tanke var at jeg ikke hadde betalt i tide. Det stemte litt. Regninga kom inn fire dager for sent. Men, man pleier da i all anstendighets navn å få purring.. og det hadde jeg ikke fått.
Så jeg mailet Netcom og spurte om hvorfor de sperret, og om de vennligst kunne åpne igjen. Her er svaret jeg fikk:
"
Hei.

Deres abonnement i TrådløsFamilie er gjenåpnet.

De betalte 1608 kroner og ikke 1608,48 kroner.

Dette er årsaken til at abonnementene ikke ble åpnet.

Det virker kanskje smålig fra oss og ikke åpne på grunn av 0,48 kroner men desverre er det slik at man må betale det fakturaen er på.

Faktura som hadde forfall 14 april på 1209,55 kroner må de selv endre til 1210,03 kroner.

"

2 Comments:

Blogger Anna said...

Ha ha ha! gangstagærne netcom ass!

9:24 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

4:20 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script