onsdag, februar 15, 2006

Ti dager

Mye skjedd, nye oppgaver mottatt, nye verv og eierskap mottatt.
Sitter og skriver med en hånd, den andre holder hårfønern som blåser kraftig mot mobilen, lånt av min far.
Det var lørdag, kvelden var sånn midt i mellom sen, men ikke ferdig. Avtale om topersonersnachspill var inngått, og da Dadida skulle heade hjemover var mobilen vekke. Den ble oppringt i fandens tempo, men var da avslått! Så værsågo din tulling! Værsågo for bilder av mine barn og venner. Værsågod med telefonnumre til vennene mine, kolleger, famelie og ganske mange kule personer å ha nummeret til.
Ble selvsagt ikke noe treff på meg, han hadde ringt.... Og etter to rimelig handykæppa dager fikk Dadida låne en gammal telefon av sin far.
I morres, god husmor slenger sengetøyet inn i vaskemaskinen.
Lager kaffe, skal pusse tenner og hører en rar lyd fra vaskemaskina. Får lettere panikk når det slår meg at telefonen lå på senga. Stopper maskina, åpner døra, vann fosser ut og gjør Dadida og kattene søkk våte, drar ut tøyet og mobilen kaster seg ut og hiver etter pusten.
Har sitti her med fønern i en times tid nå. Fikk såvidt litt liv i den for en stund siden, og krysser det meste for at iherdig føning skal vekke den til live.
Dadida tør ikke for harde møkka å fortelle pappan om dette, og ikke har hun penger til noe ny mobil.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Må jeg få anbefale deg denne lekre saken her kanskje?
lett å ikke miste

Lett å ikke miste
Vanskelig å vaske i maskinen
Enkelt å vite om man har den med seg
Vanskelig å bli frastjålet
Sort går til nesten alt
Store fine knapper, dvs lett å operere i fylle
Glimrende selvforsvarsvåpen
Kan også fungere som dørstopper

12:28 p.m.  
Blogger Dadida said...

Hehe. Men kanskje litt tung for svake kvinnfolk...

8:37 p.m.  
Anonymous Anonym said...

neeeeeeeeida, du trenger bare en sånn :)

12:02 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script