tirsdag, juli 11, 2006

Å juge på seg

Trodde det tilhørte tidlig tenåringstida jeg, å juge på seg klinings eller nyp.
Tok tydeligvis feil. Dvs, jeg håper dette er unntaksvise enkeltmenn.
Du veit, du våkner opp, var på fylla kvelden før, skulle vært på jobb klokka ni, nå er klokka halv tolv.
Du tar en 180graders sving innom dusjen, kaster på deg klær i kaotisk rekkefølge, husker å låse ytterdøra og halvløper nedover gata på vei til jobb.
-Fader, hva skjedde egentlig i går? Hue er ikke helt på plass ennå, og du husker bruddstykker. -Jo, minnes nachspill.
Så ringer du den første på telefonlista som også var tilstede kvelden før. Mumler lett skamfull(jo, det er flaut å ikke huske)--Hei... Hva skjedde egentlig i går?
Fyren svarer med sleskt tonefall: -Husker du ingenting? (Du rødmer)-Øh, nei. Hva skjedde?
Kort stillhet før; Vi klinte, husker du ikke det? Hører at det ligger et sleskt smil i stemmen. HVAH??? Hva er det du sier?? Klinte vi to? Hvor?
Begynner å svette realt nå.
-Vi klinte på nachspill Hjemme hos Elsa
Fylleangsten tar overhånd og hjernen går i helspinn. Saumfarer hver krok og klarer på alvor ikke å huske klining. Jo, hull i hukommelsen kan man ha, men klining pleier man å huske.
En knapp uke senere, sitter i samtale med nachspillvertinnen. Begynner å snakke om kvelden, hvorpå vertinnen uttrykker at hun syns at han var patetisk og latterlig. -Klarer ikke den mannen å ta et hint... Jeg mener, du var jo langt over hinting. Du dytta jo han fysisk bort.
Lettelsen farer gjennom hue som en deilig bris. Klina faktisk ikke med hanEtterfulgt av en sjokkerende oppdagelse; Han jugde på seg!!! Han jugde på seg!!!
Og ikke sånn som på 14iss-stadiet, der de viska det i øret på en kompis eller fem sånn at det kom fram til deg omtrent en uke etter. Han jugde deg rett inn i øret!!!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snakker om fjortiskladd, ass'! For en slug og sleip faen.

Men nå har jeg det fra informert hold (du vet hvem jeg snakker om) at kladden visstnok skal være god til å kline, så det er jo mulig du har gått glipp av noe.

På den annen side ... Nei.

10:06 p.m.  
Blogger P said...

hehe...jeg tror jeg vet hvem det er... tror jeg riktig mon tro??

12:16 a.m.  
Blogger Dadida said...

Be my guest, Elsa ;)
Pang: Du har sannsynligvis helt rett i din tro.
Ronja: Jeg er helt enig! Og når jeg i tillegg nå kan tilføye at vedkommende fortsetter å påstå at det skjedde, til tross for at vi nå er flere som kan avkrefte... da blir det ihvertfall pinlig.

6:41 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script