lørdag, juli 22, 2006

To flasker gin,

en flaske tequila, ter flasker rødvin, fire og en halv kartong sig, to leppestifter, to maskara, en eyeliner, J'Lo-deo, god kaffe, designerveske, to vanvittige plakater, to utleste Erlend Loe-bøker, tre sett matchende sengetøy, gaver til fru Toska som har bursdag og en oppdagelse av hvorfor det at nordmenn går på tur var så morsomt for mine svenske venner at de tok med seg et barnehageskilt og hang det på veggen:
Jeg satt og leste om Tsunamien i en svensk avis. Det stod det om en tysker som het Günter, som var blitt tatt av bølgene, men som hadde klart seg bra. Han hadde en sagolik tur, sto det.
Fint det da, tenkte jeg, bra turen var bra før ulykken. Men så var det noe med teksten som ikke rimte. De snakka om den sagolike turen som om det var Tsunamien de snakka om. Da gikk det opp for meg. Tydeligvis er jeg treig. Tur betyr flaks. Så når vi nordmenn "går på tur" er det jo fabelaktig festlig!Ut på flaks, unger. Ut på flaks - aldri sur. Flaks på fjellet. Flaks langs akerselva. Gåflaks-ferie. Sykkelflaks. Hahahaha!
Det ble en berikende ferie på Dadida!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

To flasker gin, en flaske tequila, tre flasker rødvin ... Nachspiel hjemme hos deg i morra? ;)

3:52 p.m.  
Blogger Dadida said...

To flasker vin ryker i kveld, men resten står klart!

4:09 p.m.  
Blogger Fjeldstad said...

velkommen hjem....

6:28 p.m.  
Anonymous Anonym said...

kjenner eg oss rett så går resten i morgen.....

2:19 a.m.  
Blogger Dadida said...

Uff, ble nachspill altfor tidlig på Dadida (dritings klokka 23.30 etter bursdagsfeiring av FruToska). Så nå er det spriten igjen.

11:50 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Well, gin og tonic er jo akseptabel nachspieldrikke.

11:53 a.m.  
Anonymous Anonym said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

7:15 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script