mandag, november 07, 2005

På lørdag møtte jeg en av doserne!

Her hvor jeg bor er det en stor tragedie som utspiller seg rett utenfor verandaen min.
Tidligere var det en nytelse å sitte der. Sola dukka opp rundt fire, og hang der som en deilig og varm kule til den gikk ned i ti-tida borte bak vestkantåsen.
Nå er det ikke så mye som et lite solglimt igjen. De bygger femetasjes blokker rett foran herligheten av en utsikt!
Jeg har stor aggresjon mot hele prosjektet. De starter med bråket sitt tidlig om morgenen, og de avslutter ikke før det strengt talt er kveld.
I tillegg har jeg soverom ut mot byggeplassen, og de er såpass nære at de kan stirre rett inn i rommet mitt.
En dag her i sommer, før det var bygget så mye at all sola var vekke, satt jeg litt sånn halvsløv og sauestirra på kara som jobba. Jeg gikk fra tanken om å se hele skiten sprenges i en overdimensjonert dose dynamitt, til å "oppdage" at de var dosere!
Inne i hue hørte jeg; "Kom og syng en sang klappklapp..." og med ett var hele byggeplassen et fragleverk!
Og arbeiderne var dosere. Doserne er vel strengt talt de som spiser opp alt som de andre bygger, jeg byttet i såfall om på rollene, for mine dosere, de bygger og bygger og bygger.
På lørdag var jeg på konsert og deretter på nachspill. Et utrolig kult nachspill for oss deltakende, nok ikke for den i kollektivet som sov, og heller ikke for naboene som dunket i gulvet, men det resultat at noen av festdeltakerne dunket tilbake...
Men tror du ikke at jeg på dette nachspillet møtte en av doserne mine da... Og ikke hvem som helst av dem... til min store overaskelse viste den tidligere omtalte og så slettede Mr1 er en av dem!
Jeg ble mildt sagt overrasket. Her har jeg gått og skult mot kara mine og vært ganske så forarga på dem. Jeg har også følt meg overvåket og holdt meg på god avstand fra vinduene og verandaen, og i hele den tiden har Mr1 stått på andre siden og fundert på hvilken av disse verandaene det er jeg bor på.
Så i morres våkna jeg med en mildere stemt holdning til bråket på utsiden, men også et behov for å smugtitte tilbake.

Det slår meg at det aldri ble noen Mr2...

29 Comments:

Blogger Thorongil said...

Nei, det var ikkje noko trivilig nachspiel. Og å anbefale å putte dopapir i ørene var heller ikkje noko hyggelig. Eg kommer til å ta igjen!

4:17 p.m.  
Blogger Dadida said...

hehe, akkurat som jeg og du bor sammen sånn at muligheten for at du vekker opp meg er tilstede...

4:18 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Eg kan feste med Doserne!

4:19 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Dessuten er jo den nye leiligheten din på gateplan.

4:20 p.m.  
Blogger Dadida said...

Stum!

4:21 p.m.  
Blogger Dadida said...

Men Dosere er jo øh, hvordan skal jeg ordlegge meg... visuellt vakre da...eller noe sånt...

4:22 p.m.  
Blogger Dadida said...

og ganske underholdende der de løper rundt...

4:23 p.m.  
Blogger Dadida said...

Og nachspillet var bra ;-)

4:24 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Nei, spør naboene, det var eit dårlig nachspiel. Det blei jo ikkeno på deg heller, kordan kan det då vere bra?

4:24 p.m.  
Blogger Dadida said...

S2... jeg har jo slutta med sånt vet du. Sommern er over! Sølibatets søte liv har inntrådt.

4:26 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Pingle!
Du er gamal og rynkete og klarer ikkje å dra nokon prinser lengre!
Kanskje du og skulle skaffe deg hund?

4:28 p.m.  
Blogger Dadida said...

Døh, jeg har en merittliste som du, både med og uten hund bare kan drømme om! Så kom ikke her!
Jeg vinner duellen over deg hvilken dag som helst!

4:29 p.m.  
Blogger Dadida said...

Og dessuten; jeg er stadigvekk yngre enn jLo

4:29 p.m.  
Blogger Thorongil said...

På kvalitet eller kvantitet?

4:30 p.m.  
Blogger Dadida said...

Tja, jeg må innrømme at du tok meg litt der... Drakk vel en del karer vakre i sommer... Men ikke alle da, noen av de var vakre fra før, det skal jeg ha ;-)

4:32 p.m.  
Blogger Dadida said...

By the way S2... kvalitet?? Er ikkeno det samme som kvalitet?

4:33 p.m.  
Blogger Thorongil said...

njoa, den prosentandelen er ganske liten spør du meg. Du har hatt nokon leie ligg det siste halve året.

4:33 p.m.  
Blogger Dadida said...

To av de fem var leie! Det er jeg enig i. Men det du ikke husker, det skjedde ikke. Og det du skulle ønske du ikke husker, det skjedde ikke det heller!
Fornektelsens magiske kraft!

4:35 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Greit nok, no er det ein stund siden sist, det skal eg innrømme. Men eg liker jo å holde på mine hemmeligheter, og spre andres. Så det kan jo hende det har skjedd ting som ikkje alle har fått med seg. Har ein slags merittliste eg og, og den er lengre enn din! ;-)

4:35 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Men om ein vil at det skulle ha skjedd noko som strengt tatt ikkje har skjedd då?

4:36 p.m.  
Blogger Dadida said...

Det er psyko kjære venn!
men er det det din merittliste består av? Alle dine skitne fantasier om folk??

4:38 p.m.  
Blogger Thorongil said...

Nei, mine skitne fantasier har stort sett virkelig skjedd.

4:40 p.m.  
Blogger Dadida said...

Godt for deg vennen! :-)

4:43 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Ryktene skal ha det til at s2 egentlig har en merittliste lengre en Tor Erling Staff sin, til tross for at han svinser rundt som kyskheten selv. Med de senere opplysninger ser jeg ikke bort fra at han til tross for sin pure ungdom er i reell konkurranse med dronningen Dadida..... Alt prat om; "det skjer ikkje noko spennende i mitt liv" er selvfølgelig et rop om at vi skal grave litt i dette skattekammeret av snusk og pikante historier. Så jeg ser gjerne at s2 tar bladet fra munnen, og deler noen frekke historier med oss :-)

5:12 p.m.  
Blogger Anna said...

Helt enig med anonym der, s2 har en snuskete historie som vist nok strekker seg fra nyttår og fram til nå!

3:58 p.m.  
Blogger butleninwasentdead said...

Hva ?! Har S2 snuskete historier å fortelle som jeg ikke veit om. Fortell det. Fort! Jeg vil selvfølgelig ikke legge dem ut på bloggen min.... Var det en gutt? jente? Flere samtidig?

6:50 p.m.  
Blogger Dadida said...

Det var ButLeningWassntDead som var naken i senga til S2!!!!
Jeg har sikre kilder!!!

8:59 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Venter i spenning på en utgreing fra hovedpersonen her, s2. Er disse påstandene om intern guttekos i ungdomsrørslas innerste krinser sanne??? Nå framhever jo BLWND seg selv som en MANN som har skutt elg og det ene med det andre, ikke at jakt gjør menn av små guttepjokker fra vestkanten, men men... Vil du si du fikk sett en annen side av elgjegeren? Har dette forrykket den interne maktbalansen i ungdomsrørsla? Jeg kjenner jeg vil snakke mer om dette, kom med noe da S2!

9:49 p.m.  
Blogger Dadida said...

Jeg, eier av denne bloggen skulle gjerne visst hvem Anonymous og 2.2 er jeg... Dårlig gjort og leke anonyme når vi andre er så åpenhjertige...

10:52 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script