torsdag, oktober 13, 2005

Husjakt

Lite luksusproblem etter å ha lest tumleplassen om boliglause, men for meg er det viktig.
Jeg skal ut og kjøpe bolig!

Til stadighet drømmer jeg om at jeg kjøper bolig. Jeg er ikke så veldig opptatt av drømmetyding, runer og tarrot. Må likevel se noe lettere komisk og snålt ved at jeg til stadighet drømmer om det samme.

Noen år siden var drømmen at jeg kjøpte et vanvittig skummelt hus i fellesskap med familie og venner. Ikkenoe mystisk så langt, et kråkeslott har store potensialer. Men.. etter en tid så oppdaget jeg at huset hadde både flere etasjer og flere rom. Denne drømmen om de samme folka og det samme huset og de samme uoppdagede etasjene og rommene gjenntok seg i noen år.

Der jeg bodde sist hadde jeg litt den samme drømmen, jeg kjøpte en stor og fancy leilighet, den hadde terrasse og alt. Det var så mange rom at det var fint plass til meg og mine barn x7!! Og rett som det var så fant jeg sannerlig store - ja, gigantiske rom innenfor leiligheten!! Det var børsta stål og stor stil. Også denne drømmen gjenntok seg maange ganger.

Nå har jeg sannerlig fått meg nytt hus som jeg drømmer om. Eneste forskjellen denne gangen er at jeg faktisk er på nippet til å kjøpe. Har faktisk nærmest usett tenkt å kjøpe en passe stor kåk på Lørdag. Nesten usett!! I kollektivet der jeg bor er det jo egentlig riktig så hyggelig til tider, men jeg, en selvstendig og meget sterk kvinne elsker å være alene og kun høre pusten av meg selv (evt Viggo Johansen når han byr opp til spennende temaer)- og det går ofte dårlig i kollektiv. I hvertfall i dette kollektivet!

Wish me luck!
free hit counter script