onsdag, oktober 19, 2005

Slutt å plage Toska!

Kanskje er det vår oppdragelse som har skylda. Vi har alle sett Gudfaderen, mang en gutt har hatt våte drømmer om å bli mafiaboss, mang en jente, meg inkludert har drømt om å være mafiakone. Vi har sett Bonny and Clyde, ja, vi er mildt sagt gjennom Hollywood-maskineriet, og også andre, fått lære oss at det finnes mennesker og helter blant de kriminelle også.


Det er kanskje derfor jeg følger Stavangersaken med helt andre øyne enn om det var kaldblodsmordere/voldtektsforbrytere eller hvitsnippforbrytere som satt på benken. Skal jeg være helt ærlig så liker jeg det jeg har sett av Toska så langt. Dette er gutta oppdratt i det samme type miljø som meg selv - ikke beste vest med pappas formue, for å si det forsiktig.


Sånne mennesker har ikke de samme mulighetene som Peder har til å leve det glade liv, de må finne det selv.


Ok, så er jeg også ikke tilhenger av at politimannen døde. Det tror jeg ikke de tiltalte er heller. Dette er jo ikke et kaldblodsmiljø. Men hva gjør du da, når politiet skyter som et uvær mot deg og dine, du skyter et par skudd opp i lufta, du ser en kompis bli skutt i låret, en i kinnet, Toska selv merket kulene fyke rundt hodet sitt.... Jeg ville fått panikk! Jeg ville skytt i alle mulige retninger bare for å redde mitt eget liv.


Prøver jeg å si at det var nødverge? Vel, jeg er ikke hverken dommer eller jurist. Jeg prøver bare å utvise en sosionomisk sympati mot denne mannen, denne småbarnsfaren, denne kjærsten som meldte seg når den uskyldige samboern hans ble fengslet (hvilket er skikkelig suspekt, minner litt om kidnapping og utpressing!!!)og som de i dag pokker meg ta klarte å : presse til tårene!


La han være nå. Dess mer dere plager han, dess mer helt blir han for meg. Han trengte penger til seg og familien! Han kunne ikke svindle eller tuske til seg penger slik som en rekke spekulanter kunne.

1 Comments:

Blogger Thorongil said...

Vi heier på Toska.
Han er vår nye helt,
og vi henger han på veggen sammen med Dadida.

3:36 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script