tirsdag, oktober 18, 2005

Vår egen bygård er mulig!

Lørdag kjøpte jeg meg kåk. I dag var jeg på frierferd etter naboer og medsammensvorne til borettslagsstyre i den nye kåken i det snart opprettede borettslaget!
I de tidlige morgentimene møtte jeg de tre. Et par og en singel. Vi snek oss inn blant byggearbeidere, innom Dadidas fabelaktige, dog svært lite oppussede kåk, opp til den eneste kåken som er ferdig. Vi hørte banking og svalder fra arbeiderne, og visste at vi forsiktig sagt ikke var på ordinær visning, men at vi tråkket gjennom andre folks arbeidsplass. Men målet helliger middelet. Vi kan komme til å bli et fabelaktig borettslag! Og jeg er såå god på å bake boller og innvitere til kaffe i bakgården eller fest i kåken!
Etter den "ulovlige" visningen gikk vi til nærmeste kaffested og jeg, en erfaren boligspekulant satte de tre inn i alskens saker og ting om hvordan gå frem både her og der.
Tenk da dere... tenk om vi blir naboer!!! En egen liten oase(i Dadidas forstand er dette selvsagt en egen bygård) der vi styrer og kontrollerer akkurat sånn som vi tror på! Vårt eget lille eksperiment!
Vår egen bygård er mulig!

1 Comments:

Blogger Thorongil said...

No er det berre 7 ledige i gården.
Og vennene dine har falt frå,
så du blir nok aleine.

3:34 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

free hit counter script